czwartek, 6 marca 2014

Czekoladowe trufle w cukrze pudrze

Czekoladowe trufle w cukrze pudrze


Przepis pochodzi z mojewypieki.com

Ja trochę zmieniłam proporcje czekolad. W oryginale jest więcej czekolady gorzkiej 70% (150 gram). Ja proporcje wyrównałam 100 gram mlecznej i 100 gram gorzkiej, z tym że użyłam czekolady 90% kakao.

Trufle są super słodkie i pyszne. Robi się je raz dwa. Tylko wszystko, łącznie z osobą robiącą trufle, jest w czekoladzie :)
Ale ma to swoje plusy :) Można oblizywać paluchy ;)


Składniki:

100 gram czekolady gorzkiej 90%
100 gram czekolady mlecznej
100 gram serka mascarpone
1 łyżka wódki (ja dałam wiśniówkę)
cukier puder do obtoczenia trufli

Przygotowanie:

Obie czekolady rozpuścić w kąpieli wodnej i lekko przestudzić.
Serek mascarpone zmiksować z wódką. Następnie dodawać partiami rozpuszczoną, przestudzoną czekoladę, ciągle miksując.
Powstałą masę należy wsadzić do lodówki i schłodzić do momentu, aż będzie na tyle twarda i gęsta, że będzie z niej można formować trufle.
Łyżką nabierać czekoladę i w rękach formować kulki.



Obtaczać w cukrze pudrze i zajadać się z radością ;)





2 komentarze:

  1. Domowe Rafaelo bardzo nam posmakowała, teraz pora wypróbować takich trufli :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...