poniedziałek, 16 grudnia 2013

Czekoladowo-korzenne muffinki z kremem mascarpone

Czekoladowe muffinki z nutą piernikową z kremem mascarpone


Przepis na muffinki zaczerpnięty z kwestii smaku.

Wreszcie dorobiłam się barwników spożywczych ;) 
Chciałam przygotować figurki z marcepanu - żabki. Jednak byłam prawie pewna, że moje zdolności manualne zostały na poziomie przedszkola. Niestety nie myliłam się :)
Żaby wszystkim obecnym przypominały misie (no podobieństwo było uderzające, to fakt).
Ale co tam, niech stracę. Pośmiejcie się trochę ;)


 Moje barwniki okazały się być za słabe i kolory są blade (gotowe barwniki znanej firmy produkującej między innymi galaretki ;)) ale już błąd naprawiłam i następnym razem użyję moich nowych, super barwników :)

Tak czy siak muffinki wyszły urocze, jednak jak dla mnie trochę za mało słodkie. 
Jeśli nie zamierzacie robić do nich kremu, dodajcie troszkę więcej cukru :)

Ponieważ chciałam, aby moje muffinki przypominały w smaku piernik, dodałam do nich przyprawę do piernika.

Na zakończenie tego przydługiego wstępu dodam, że krem mascarpone jest przepyszny :)



Składniki na 12 małych muffinek:

75 gram masła
75 gram mlecznej czekolady
75 gram cukru trzcinowego
2 jajka
60 gram mąki pszennej
1/3 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżeczki przyprawy do piernika

Przygotowanie:

W kąpieli wodnej rozpuszczamy pokrojone w kawałeczki masło i połamaną na kostki czekoladę. Masa powinna być błyszcząca i lejąca. Studzimy ją. 


W miedzy czasie włączamy nasz piekarnik do 160 stopni. 
W małej miseczce roztrzepujemy jajka. Dodajemy do ostudzonej  masy. Dodajmy cukier i mieszamy całość łyżką na jednolitą masę.
Mąkę przesiewamy razem z proszkiem do pieczenia i przyprawą do piernika. Dodajmy do masy i delikatnie mieszamy łyżką.
Tak powstałą masę wypełniamy nasze papilotki na muffinki (nie więcej niż 3/4 objętości foremki). 



Pieczemy przez 18 minut (stan upieczenia sprawdzamy wykałaczką). 


Kolorowy krem do babeczek, muffinek z mascarpone


Składniki (dużo kremu na 6 babeczek, lub kremu w sam raz na 12 sztuk):

250 gram sera mascarpone
1/3 szklanki cukru pudru
1/4 szklanki śmietany kremówki 36%
dowolnego koloru barwnik spożywczy

Przygotowanie:

Śmietanę ubijamy na sztywno. Dodajemy mascarpone (po 2 łyżki), cukier puder oraz pod koniec barwnik spożywczy. Łączymy wszystko miksując krótko na najwolniejszych obrotach miksera. 
Krem nakładamy workiem cukierniczym z odpowiednią tylką.




2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. komentarz nie miał nic wspólnego z postem/blogiem, a jedynie promowanie własnego konkursu.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...