czwartek, 19 grudnia 2013

Miodowe ciasteczka korzenne

Miodowe ciasteczka korzenne

Przepis pochodzi z mojewypieki.com

Ciasteczka są fantastyczne :) Po wyrabianiu ciasta ręce pachniały mi miodem, cukrem i masłem!
Gdyby tylko mój piekarnik dobrze działał i nie przypalał to byłaby w ogóle bajka :)
Z tej proporcji wyszło mi około 30 ciasteczek średniego rozmiaru.
Ciasteczka świetnie odwzorowują kształty, więc jeśli posiadacie stempelki do ciastek - będą idealne!



Składniki

250 gram mąki pszennej
90 gram cukru pudru
2 łyżki płynnego miodu
125 gram masła
1 jajko
1 łyżka przyprawy korzennej/do piernika

Przygotowanie:

Wszystkie składniki umieścić w misce. Zagnieść ciasto. Następnie zawinąć w folię i wsadzić na minimum 1 godzinę do lodówki (u mnie ciasto chłodziło się przez całą noc).


Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość 4 mm. Ciasto trochę się klei więc podsypujemy mąką 
Wycinamy ciasteczka i umieszczamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.




Piec przez około 12 minut do zarumienienia brzegów.
Studzić na kratce. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...