piątek, 16 maja 2014

Rogaliki maślane z automatu

Rogale śniadaniowe z automatu


Przepis pochodzi ze strony nakrytystoliczek.blogspot.com

Ja pozwoliłam sobie go przerobić na przepis do maszyny do wypieku chleba.
Dzięki temu przygotowanie trwa tyle, ile maszyna pracuje :)
U mnie 1 h 50 min + wrzucenie składników do maszyny.

Rogaliki są mięciutkie i pyszniutkie. W sam raz na pyszne śniadanko!
Już raz robiłam pieczywo z tego przepisu, a były to bułki śniadaniowe z czarnuszką i sezamem (klik, klik).
Jeśli nie chce wam się zawijać rogali, zróbcie bułki.
Jednak rogale podane na śniadanie mają w sobie to coś. Zgadzacie się?



Składniki:

1 szklanka mleka
2,5 szklanki mąki
2 łyżki masła
2 łyżeczki cukru
1 łyżeczka soli
6 łyżeczek drożdży suchych (20 gram drożdży świeżych)

małe roztrzepane jajko ;)

Przygotowanie:

Wszystkie składniki umieszczamy w maszynie w kolejności - płyny, sypkie, drożdże (korzystajmy z listy składników, są wpisane w takiej kolejności, w jakiej powinniśmy wrzucać je do maszyny).
Ustawiamy program - Ciasto wyrabianie i czekamy aż maszyna skończy pracę.

Następnie z ciasta formujemy kulę. Rozpłaszczamy i wałkujemy na grubość 1 cm.
Kroimy nożem na 6 równych trójkątów.


Zawijamy od dołu ku górze, tak aby powstały nasze rogale.


Na blachę do pieczenia kładziemy papier a następnie przekładamy rogale.
W małej miseczce roztrzepujemy jajko i smarujemy nim rogale.

Pieczemy w 190 stopniach przez 25 minut.


5 komentarzy:

  1. czy w tym przepisie nie brakuje jajek ?

    OdpowiedzUsuń
  2. 6 łyżeczek drożdży suchych - czy to nie jest za dużo? Ja mam drożdże suche gdzie 8g (czyli dwie płaskie łyżeczki) odpowiadają 25g drożdży świeżych - w takim razie powinnam dodać 6 łyżeczek czy tak jak mam na opakowaniu drożdży - 2 łyżeczki?

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasto fatalne, tym bardziej że proporcje się nie zgadzają, nie polecam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...