niedziela, 1 marca 2015

Bataty z zielonym groszkiem w mleczku kokosowym

Bataty z zielonym groszkiem w mleczku kokosowy

Ależ dawno mnie tu nie było. Tzn. byłam, ale bez żadnego nowego przepisu. 
Od kiedy pojawił się mały Bambolo na świecie nie tak łatwo o chwilę czasu. Chociaż już wielokrotnie wracałam do wrzucania przepisów, ale zawsze coś mnie od tego odrywało.
W każdym razie dzisiaj mam przepis, który musi pojawić się na tym blogu.

Bataty z zielonym groszkiem w mleczku kokosowym. No miodzio. 
Jest słodko, jest trochę słono. Jest naprawdę bardzo przyjemnie.
Robi się błyskawicznie. Spróbujcie, bo naprawdę warto.
A! Bataty możecie dostać w biedronce. Kosztują ok. 9 zł/kg :)





Składniki:

2 bataty
Pół opakowania mrożonego zielonego groszku
Puszka 400 ml mleczka kokosowego
Sól
Trochę masła
Trochę cynamonu
Trochę chilli

Przygotowanie:

Bataty obieramy ze skóry, kroimy w większą kostkę i gotujemy przez ok. 10 minut w wodzie (tak, aby bataty były zakryte). Czuwamy nad nimi, aby się nie rozgotowały, ponieważ bardzo szybko się gotują. 

Na patelni rozgrzewamy łyżeczkę masła, po rozpuszczeniu dodajemy zielony groszek. Ważne, aby był mrożony, ponieważ jest o niebo lepszy niż ten z puszki.
Po 3-4 minutach dodajemy do groszku mleczko kokosowe. Gotujemy powoli na małym ogniu. Po ok. 5 minutach dodajemy odcedzone z wody bataty.
Mieszamy, dodajemy do smaku sól, cynamon i chilli (w zależności od naszych upodobań). 
Po ok. 5 minutach gotowe!





2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...