piątek, 16 sierpnia 2013

Sałatka z kurczakiem i mini kulkami mozzarelli

Sałatka z kurczakiem i mini kulkami mozzarelli


Dzisiaj przepis na danie zdrowe, sycące, bardzo smaczne.
Mianowicie sałatka.
Ale nie byle jaka sałatka a sałatka z usmażonym kurczakiem.
Przyrządzenie sałatki zajmuje jakieś 20 min i nie jest w zupełności pracochłonne.
Sałatka oprócz tego, że smakuje wyśmienicie, to jeszcze cieszy oko (przynajmniej moje) :)



Składniki:

2 małe piersi z kurczaka
Sól
Pieprz
Czosnek mielony
Słodka papryka mielona

Opakowanie mieszanki sałat - ja wybrałam z rukolą
Mini kulki mozzarelli
1 pomidor
1 ogórek
Grzanki i/lub ziarna słonecznika
Oliwa
Zioła prowansalskie

Przygotowanie:

Zacznijmy od przygotowanie kurczaka. Piersi myjemy, kroimy w kostkę, wrzucamy na patelnię.
Doprawiamy solą, pieprzem, czosnkiem i papryką słodką. Czosnku i papryki nie żałujemy.
Kurczak ma przybrać barwę lekko pomarańczową po naszej papryce :)
Smażymy ok. 10 min.

W międzyczasie, gdy nasz kurczak osiąga taką postać, jaką byśmy sobie tego życzyli do miski wrzucamy mieszankę sałat. Moja mieszanka była taką, której nie trzeba było myć (kupiłam ją w Biedronce). Pamiętajcie, aby za każdym razem sprawdzić czy sałata jest gotowa do spożycia, czy należy ją wcześniej dokładnie wymyć!

Do naszych sałat dorzucamy kuleczki mozzarelli, pokrojony w kostkę pomidor i ogórek.
Wiem, że nie powinno się łączyć surowego pomidora z ogórkiem, ale ja bardzo lubię tę kombinację smaków. A dlaczego nie łączyć pomidora z ogórkiem? A ponieważ substancja zawarta w ogórku działa destrukcyjnie na witaminę C.



Gdy nasz kurczak będzie już gotowy, dodajemy go do sałatki.
Na koniec posypujemy sałatkę grzankami i ziarnami słonecznika - dzięki temu nasza sałatka będzie rozkosznie chrupać :)
Przyprawiamy oliwą (tylko dobrą!) i ziołami prowansalskimi.



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...