niedziela, 18 sierpnia 2013

Pierogi z borówkami lub jagodami

Pierogi z borówkami / jagodami


U mnie w rodzinnej miejscowości - Krośnie - na te owoce mówi się borówki.  Jednak w Warszawie zawsze kupuję jagody :)

Z ciekawości wyszukałam w google, która forma jest poprawna. Borówka czy jagoda? I otóż zdaniem PWN właściwa nazwa rośliny to: "borówka czarnaborówka czernicajagodzina, potocznie czarna jagoda (...). Owoce i krzaczki borówki czarnej nazywane są ponadto jasnymi (modrymi, sinymi, ciemnymi, leśnymi) jagodami. Borówka jest klasycznym, pełnoprawnym, uznanym i udokumentowanym regionalizmem, którego użycie może prowadzić do chwilowego niepozrozumienia. Nie jest to jednak słowo niepoprawne." Tutaj link do całego artykułu

A teraz przepis na przepyszne pierogi właściwie z jagodami :)



Składniki (na 56 pierogów):

3 szklanki mąki + trochę do posypywania ciasta
1 szklanka wody
1 jajko

400 gram warszawskich jagód :)
4 łyżeczki cukru
4 łyżeczki bułki tartej

Przygotowanie:

Przepis na ciasto do pierogów tutaj.
Pamiętajmy tylko o proporcjach. Z przepisu podanego w linku wyszło mi 46 pierogów. Z tej proporcji wyszło 10 więcej :)

Jagody zasypujemy cukrem i bułką tartą. 


Gdy mamy już gotowe ciasto pierogowe, rozwałkowujemy je, a następnie wycinamy z niego szklanką koła. 
Do każdego pierożka nakładamy łyżeczkę farszu jagodowego. Zalepiamy brzegi. 
Odkładamy na drewnianą deskę. 
`

W międzyczasie, w dużym garnku, nastawiamy wodę. Lekko solimy. Gdy woda się zagotuje, wrzucamy do niej pierogi.
Gotujemy do wypłynięcia. 

Ja podaję pierogi z masłem i cukrem pudrem. Mój mąż dodaje do tego zestawu jeszcze śmietanę :)

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...