sobota, 13 lipca 2013

Chleb z automatu - razowiec Rustikales Vollkornbrot z LIDL'a z żurawiną i słonecznikiem

Chleb razowiec z automatu z żurawiną i słonecznikiem


Przyznaję, że bardzo często używam mieszanek do chleba z LIDL'a. 
Na zdjęciu użyta przeze mnie mieszanka.


Zrobienie chleba zajmuje ok. 5 minut mojej pracy + czas pieczenia w automacie (trochę ponad 3 godziny).
Jest to niezwykle wygodne rozwiązanie, zwłaszcza w sytuacji, kiedy orientujemy się,  że nie ma pieczywa na śniadanie czy kolację, a nikomu nie chce się iść do sklepu :)

Do gotowych mieszanek, które najczęściej kupuję w LIDL, zawsze dodaję dodatkowe składniki.

Dzisiaj dodałam żurawinę i słonecznik.

Składniki:

500 gram mieszanki do wypieku chleba
370 ml wody
garść ziaren słonecznika
garść suszonych owoców żurawiny

Przygotowanie:

Do formy wlewamy wodę, następnie wsypujemy mieszankę.
Ja piekłam na programie razowy, wielkość chleba 750 gram, skórka ciemna.
Gdy automat zasygnalizuje, że już czas na wrzucenie dodatków, dodajemy słonecznik i żurawinę.
Pozwalamy, aby przez ok 1 minutę składniki połączyły się ze sobą, po czym wyjmujemy mieszadła (w ten sposób unikamy olbrzymich dziur w chlebie).



Po upieczeniu zostawiamy chleb w formie do ostygnięcia. Gdy chleb jest chłodny, przekręcamy mechanizmy mieszające znajdujące się pod formą. Dzięki temu chleb bez problemu wyjdzie z formy w nienaruszonym stanie.

A tak wygląda chlebek po upieczeniu :)
Utrzymuje długo świeżość, jest bardzo sycący i jest większy niż standardowe razowce w sklepach (przynajmniej tych warszawskich).


 Dodam, że koszt takiego chleba to:
2,5 zł - cena połowy mieszanki
0,30 zł - koszt dodatków
ok. 0,50 zł - koszt prądu

9 komentarzy:

  1. sama często gdy jestem w domu piekę chlebuś korzystając z tego sprzętu, ale bardziej oblegany jest do wypieku buły drożdżowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jednak dużo częściej przygotowuję w automacie chleb, ale buły drożdżowe też uwielbiam i od czasu do czasu je robię

      Usuń
  2. samo zdrowie - przeczytaj skład mieszanki, mąka + chemia dla zdrowia ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, są dodatkowe chemiczne składniki. Ale jak mamy mało czasu to możemy posłużyć się taką mieszanką. A i tak mam wrażenie, że chleb będzie lepszy niż zwykły kupiony w sklepie.

      Usuń
    2. No właśnie chciałam dopytać o skład, na pewno jest to super wygodne rozwiązanie z którego wychodzi przepyszny chleb ale trochę boję się składu. Maszynę kupiłam, żeby uniknąć syfków dodawanych do chlebów kupnych. Napiszesz co tam jest w środku?

      Usuń
  3. Składniki: mąka pszenna pełnoziarnista 68%, mąka żytnia pełnoziarnista 24%, suszony zaczyn żytni, sól spożywcza jodowana, słód jęczmienny, suszone drożdże, substancje spulchniające: lakton kwasu glukonowego, wodorowęglan sodu, polepszacz mąki: kwas askorbinowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skład kiepski. Od kiedy wiem, jaki jest i jestem z automatem na TY, piekę chleby bez mieszanek. Jest ociupinkę dłużej, ale jak zdrowo.
      Przepisu jednak nie będę usuwać, bo uważam, że dla super początkujących jest on w miarę w porządku.

      Usuń
  4. zrobić zakwas i do przodu alleluja przepis w Leśnym zakątku

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej. Jak kupuje gotowe mieszanki na chleb i mąki w sklepie internetowym upieczchleb duży wybór smaków chlebów od dyniowego po hinduski czy miłosci, cebulowy czy pszenny.. Receptura prosta do zrobienia , tylko dodajemy wode i drożdze..
    wysyłka szybka. Polecam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...