niedziela, 21 lipca 2013

Tiramisu

Tiramisu


Bardzo lubię ten deser. Jest stosunkowo szybki i bardzo łatwy do wykonania. 
Kiedyś robiłam duże porcje tiramisu i wykładałam całość na blachę, wykorzystując biszkopty podłużne. 
Aktualnie stwierdzam, że dużo wygodniej konsumuje się deser w takiej formie - ze szklanek do whisky. 
Standardowo w przepisie na tiramisu jest alkohol. Ja nie dodaję, ale jeśli ktoś ma ochotę wystarczy 2 łyżki amaretto lub innego wyrazistego alkoholu dolać do wystudzonej kawy.
Przepis jest podany na 2 szklanki, ja tym razem robiłam z podwójnej porcji :)



Składniki (na 2 szklanki do whisky):

3 żółtka
3 łyżki cukru pudru
250 gram serka mascarpone
Małe opakowanie okrągłych biszkoptów
Niecała szklanka świeżo zaparzonej, mocnej kawy
Prawdziwe kakao, takie jak DecoMorreno

Przygotowanie:

Najpierw parzymy kawę. Ponieważ u mnie w domu jest tylko kawa rozpuszczalna, ja na niecałą szklankę wsypuję 3 lub 4 kopiaste łyżeczki kawy. 
Kawę, przed dalszym wykorzystaniem, musimy ostudzić. 

Żółtka ucieramy mikserem z cukrem pudrem na gładką masę. Dodajemy do tego stopniowo ser mascarpone (po 1 łyżce). Gdy nasz krem zgęstnieje i jego konsystencja będzie aksamitna, wkładamy na chwilę do lodówki. W tym czasie wciąż stygnie nasza kawa :)

Gdy kawa już będzie zimna, moczymy w niej biszkopty. Biszkopty wkładamy na dosłownie 1 sekundę do kawy, inaczej za bardzo nam namokną i będą się rozpadać.
Do szklanki wkładamy 3 szt. nasiąkniętych kawą biszkoptów, posypujemy kakao, nakładamy krem.


 I ponownie biszkopty, kakao, krem. Na koniec posypujemy nasz deser kakao i wkładamy do lodówki na minimum 3 godziny. 



4 komentarze:

  1. TEN DESER JEST PYSZNY ALE WOLE DUŻE KAWAŁKI JAKO CIASTO

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A my ostatnio wolimy w szklankach - nie trzeba kroić ładnych, równych kawałeczków :)

      Usuń
  2. Bardzo praktyczny sposób na deser,z ciastem jest więcej roboty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od ciasta ;)
      Ale to prawda, tiramisu przygotowuje się raz dwa :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...