sobota, 27 lipca 2013

Naleśniki czekoladowe z konfiturą truskawkową

Naleśniki czekoladowe z konfiturą truskawkową


Od czasu do czasu zjadłabym naleśniki. Gdyby nie cały proces smażenia, przygotowanie naleśników byłoby wręcz ekspresowe. Jednak nie ma co się czarować. Przy smażeniu naleśników trzeba się trochę nastać.
Postanowiłam zrobić eksperyment i dodać do ciasta naleśnikowego kakao oraz przyprawę karmel i wanilia. 
Przy takiej ilości zastosowanego kakao naleśniki były dla mnie za mało czekoladowe. Dlatego w przyszłości spróbuję rozpuścić czekoladę i w takiej formie dodać ją do ciasta :)
Jednak niestandardowy, bo brązowy kolor naleśników, został otrzymany :)



Składniki (na 12 naleśników):

2 szklanki mąki
1 jajko
1 szklanka mleka
1,5 szklanki wody
4 łyżki kakao
3 łyżeczki przyprawy karmel&wanilia

Trochę oleju do smażenia

Konfitura truskawkowa (przepis tutaj)

Przygotowanie:

Wszystkie składniki wymieszać ze sobą. Ja używam miksera, co by było szybciej. 
Smażyć na rozgrzanej patelni. 


Radzę jeść ciepłe, chociaż zimne są też niczego sobie :)


2 komentarze:

  1. DO NALEŚNIKÓW DODAJE MLEKA, ALE Z WODA MOŻE TEŻ SĄ DOBRE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przepisie akurat było i mleko i woda. Jednak kiedyś jak nie miałam mleka, zastąpiłam go wodą i naleśniki też wyszły dobre.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...