niedziela, 9 czerwca 2013

Drożdżówki trochę z automatu z konfiturą różaną

Drożdżówki z konfiturą różaną

(przepis zaczerpnięty ze strony mojewypieki.com)


W nazwie użyłam sformułowania "trochę z automatu", gdyż cały proces wyrabiania ciasta drożdżowego dział się w automacie do chleba. Dzięki temu gwarantuję, że nie narobimy się za dużo przy robieniu tych drożdżówek :)

Ja najbardziej lubię konfiturę różaną, dlatego też taką użyłam.
Równie dobrze możecie użyć konfitury wieloowocowej, którą znacznie łatwiej dostać w sklepach.



Składniki:

250 ml mleka
500 gram mąki pszennej
75 gram masła lub margaryny
70 gram cukru
Szczypta soli
25 gram drożdży świeżych lub 12 gram drożdży sypkich

Konfitura różana
Roztrzepane żółtko do posmarowania bułeczek

Przygotowanie:

Wszystkie składniki umieszczamy w automacie, pamiętając o kolejności: najpierw płyny, później składniki sypkie, na końcu drożdże.
Lista składników jest podana w takiej kolejności, w jakiej powinniśmy umieszczać produkty w automacie. 
Nastawić program do wyrabiania ciasta - "ciasto zagniatane".
U mnie trwa 1 h 50 min, także całkiem sporo.
Jednak tak dobrze wyrobionego ciasta drożdżowego nigdy nie miałam :)

Tak naprawdę nasza praca zaczyna się od momentu, gdy automat skończy wyrabiać ciasto.

Ciasto należy rozwałkować na placek o wymiarach ok. 30 x 50 cm. 
Następnie smarujemy nasz placek konfiturą, zawijamy w roladę i kroimy na kawałki o grubości ok. 3,5 cm.
Kawałki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Z ciasta wyjdzie nam ok. 12 drożdżówek. 
Pamiętajmy, aby układać je w dość sporych odległościach, bo ciasto mocno rośnie (u mnie i tak bułeczki się złączyły).
Każdą drożdżówkę należy przed pieczeniem naciąć na środku. Możemy to zrobić np. trzonkiem noża.
Zostawić do wyrośnięcia na 10-15 minut.
Posmarować roztrzepanym żółtkiem.

Piec w temperaturze 220 stopni przez 10-15 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...