czwartek, 20 czerwca 2013

Konfitura truskawkowa z automatu

Konfitura truskawkowa z automatu


Sprawdziłam i jest super! :)
Pierwszy raz robiłam konfiturę z maszyny do chleba.
Sprawa banalnie prosta i całkiem szybka.
Moja konfitura wyszła baaardzo słodka, więc ostrożnie z cukrem :)



Składniki:

1 kg truskawek
1 kg cukru żelującego 1:1

Przygotowanie:

Truskawki myjemy, obieramy z szypułek.
Kroimy na kawałki do 1 cm. Wrzucamy do formy automatu, zasypujemy cukrem.


Nastawiamy program konfitura (u mnie trwa 1h 20 min).
Po skończonym programie konfitura wygląda tak:


Przelewamy do słoiczków - u mnie wyszło ich 4 i jeszcze trochę na kanapkę ;)





6 komentarzy:

  1. palce lizać świetne przepisy

    OdpowiedzUsuń
  2. jak dlugo moze stac taki dzem? dotrwa do zimy? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie :) Grunt to mieć dobre owoce, dobrze wymyte i suche słoiki. Po przełożeniu konfitury do słoika, wyczyść dokładnie wieczko przed zakręceniem i powinno być wszystko ok! :)

      Usuń

  3. bardzo ładne naczynko na konfiturę - pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...